poniedziałek, 1 sierpnia 2016

EUROTRIP CZ.1

Witajcie kochani! Wczoraj wróciłam z wakacji i z racji tego przygotowałam dla Was dwa posty ze stylizacjami, ale na początku opowiem Wam coś o wyjeździe, bo to moje wakacje życia! Wraz z ukochanym i dwójką znajomych wybraliśmy się na tzw. eurotripa. Zwiedziliśmy 12 krajów podróżując autem, śpiąc na dziko lub na kempingach w namiocie, wróciliśmy z niezapomnianymi wspomnieniami i bagażem doświadczeń, bo jak to się mówi podróże kształcą. Odwiedziliśmy: Czechy, Austrię, Słowenię, Chorwację, Bośnie i Hercegowinę, Czarnogórę, Albanię, Grecję, Bułgarię, Rumunię, Węgry i Słowację. W niektórych państwach zostaliśmy na dłużej, odpoczywając i zwiedzając ciekawe miejsca, a przez niektóre tylko przejeżdzaliśmy z postojami na nocleg. Każdy kraj miał swój klimat więc ciężko mi określić gdzie było najładniej i najfajniej.
W Austrii urzekła nas stolica, nie spodziewałam się takich widoków, bogata w atrakcje i pełna zabytków.
W Słowenii przepiękne jezioro Bled, mimo tego, że pogoda nam nie sprzyjała, bo niebo cały czas było zachmurzone to urzekło nas przezroczystą wodą i wysepka na środku jeziora, która nadawała klimatu. Będąc w Słowenii nie można przejechać obok tego miejsca obojętnie. Wąwóz Vintgar - znaleziony przypadkiem i kosztujący dla nas studentów raptem 3euro, od samego początku zachwyca. Pionowe, skalne ściany, nieskazitelnie czysta woda, wodospady, drewniane mostki zawieszone po jednej stronie lub przechodzące przez środek, które nas prowadzą przez całą drogę, coś niesamowitego! Na sam koniec zwiedzania Słowenii wybraliśmy się do jaskini Postojna - największa i najstarsza jaskinia w Europie, jednak cena 90zł jest mało adekwatna do tego co zobaczyliśmy i przyćmiła calą tę atrakcje, ogólnie nie polecam.
Następne dłuższe przystanki to Chorwacja i Grecja to zdecydowanie coś dla lubiących gorący klimat. Opalaliśmy się i kąpaliśmy w krystalicznie czystej wodzie. Temperatura nie schodziła poniżej 30stopni. Krajobrazy zachwycają od samego wjazdu przez granicę, było pięknie, aż ciężko ubrać mi to w słowa. Chociaż dla tych którym podoba się Chorwacja, a jest za droga to proponuje odwiedzić Czarnogórę, widoki zachywcają tak samo, a jest o wiele tańsza.
Następny przystanek Bułgaria, a dokładnie Złote Piaski i nasz pierwszy nocleg w hotelu, a nie w namiocie! Miasto zaczynało żyć dopiero po zachodzie słońca. Wiele straganów i straganików, co drugi spotkany przechodzeń to polak, fajne miejsce żeby poimprezować i wydać pieniądze na głupoty, bo wszyscy podchodzą do Ciebie na ulicy i kuszą ciekawymi ofertami, a jak wiadomo po alkoholu nam wiele nie trzeba :D
Nasza przygoda powoli dobiega końca na Węgrzech w Hajduszoboszlo na basenach termalnych. Osobiscie byłam tam już 4 razy i chyba nigdy mi się to miejsce nie znudzi. Jest idealne dla tych którzy lubią poszaleć na zjeżdzalniach oraz dla rodzin z dziećmi. Generalnie każdy znajdzie coś dla siebie.
Podsumowując, opis w wieeeeelkim skrócie, ciężko opowiedzieć o wszystkich krajach, przeżyciach i wspomnieniach, które się przeżyło w ciągu 3tygodni. Pozdrawiam i polecam takie wypady, a teraz zostawiam Was ze stylizacją z Dubrovnika. Nakrycie głowy to rzecz obowiązkowa w taką pogodę, dlatego ja wybrałam słomkowy kapelusz. Modna w tym sezonie bluzka bez ramion dobrze się skomponowała z jeansowymi spodenkami. Wszystko razem kolorystycznie współgra. Enjoy!

( bluzka- cropp, spodenki jeansowe- cropp, kapelusz słomkowy- new yorker, okulary przeciwsłoneczne- sinsay)