sobota, 5 stycznia 2019

CO TY WIDZISZ W TYCH FESTIWALACH?

Witajcie kochani! Tak jak obiecałam w poście dotyczącym DOBRE SOBIE ubrań dzisiaj zostajemy w tematyce muzyki. Często od moich znajomych (tych mniej "muzycznych") pada pytanie "co Ty widzisz w tych festiwalach, nie wolisz sobie kupić jakiś ubrań, nie szkoda Ci tylu pieniędzy?" odpowiedź stanowczo brzmi NIE 😀. Mimo tego, że lubię fajnie się ubrać, to jednak klimat festiwalów bądź koncertów stawiam ponad tym. Z ubrań człowiek wyrasta, zaraz przemija moda na daną rzecz, a wspomnienia z festiwali zostają do końca życia!




Muzyka obecna jest ze mną od dzieciństwa, rodzice opowiadali mi, że gdy byłam małym dzieckiem musieli włączać muzykę w czasie bujania wózkiem, abym zasnęła.. 😂. W kolejnych latach mój starszy brat zaraził mnie polskim rapem. Cel jaki sobie postawił w podstawówce było nauczyć mnie rozpoznawać raperów po głosie, zawsze strzelałam, że to Tede, w większości przypadków się udawało 😂. Później w gimnazjum poznałam swojego obecnego chłopaka i od tamtego momentu zajawka na rap, na koncerty, na festiwale i ogólnie na muzykę trwa po dziś dzień. Na 20 urodziny (chyba) dostałam mp4 (taaak, ludzie nadal tego używają!), ponieważ ilość słuchanej przeze mnie muzyki nie mieściła mi się na telefonie i tak do tej pory się z nią nie rozstaje 💓. Należę również do osób, które kolekcjonują płyty. Pamiętam, że brat kiedyś mi powiedział, że dobrych raperów należy wspierać, dlatego z miesiąca na miesiąc moja kolekcja się powiększa. 

Swoją przygodę z koncertami i festiwalami jak dobrze kojarzę zaczęłam od koncertu mojego ulubionego polskiego rapera - Tego Typa Mesa w Krakowie, gdy byłam w liceum. Miłym wspomnieniem jakie mam z tego okresu to wygranie biletu na festiwal, który odbywał się na  Torze Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie i nosił nazwę The Wall Warsaw Festival. Następnie przeprowadziłam się do Warszawy na studia i tam było o wiele więcej możliwości do chodzenia na muzyczne eventy. Od tamtej pory, gdy tylko pojawiał się ciekawy line-up na festiwalach bądź występował mój ulubiony raper namawiałam swojego chłopaka i przeważnie kończyło się to zakupionym biletem.
Jednakże koncerty i festiwale to nie tylko line-up czy znane zagraniczne nazwiska, to również klimat jaki tam panuje. Od 5 lat ze względu na klimat jeździmy z ekipą znajomych na POLISH HIP HOP FESTIVAL w Płocku (o jednej z edycji pisałam Wam tutaj PLHHF ) oraz byłam na jednej edycji Hip Hop Kemp'a (HHK2016), który również cenie bardziej za klimat niż line-up. Nazywa się go starszym bratem festiwalu w Płocku.
Odhaczyłam również koncert, na który niestety już nikt nie będzie mógł się nigdy wybrać czyli koncert Mac Millera [*] na Openerze (OPENER). Open'er to jeden z największych europejskich festiwali i polecam każdemu chociaż raz się tam wybrać.
Odwiedziłam również nieco mniejsze od Open'era festiwale czyli Orange Warsaw Festival (OWF2016) oraz Kraków Live Festival. Na OWF byłam dwukrotnie, w 2016r. ze względu na koncert Schoolboy'a Q, natomiast w tym roku koncert miał Tyler, the Creator. Na KLF headlinerem był Kendrick Lamar oraz Asap Rocky 💣💥. 
Jednakże największym spełnieniem moich koncertowych marzeń i póki co najlepszym koncertem w życiu był występ Beyonce i Jay'a Z w tym roku na Stadionie Narodowym w Warszawie! Niesamowite show dopięte na ostatni guzik! Ciary miałam na całym ciele.

Skupiłam się na przedstawieniu zagranicznych gwiazd, na których koncertach miałam przyjemność być, ponieważ jeśli chodzi o polską rap scenę większość swoich ulubionych artystów widziałam już kilkakrotnie. M.in PLHHF daję mi taką możliwość co roku, ponieważ jest tam śmietanka rapowego mainstreamu (i nie tylko!).

Podsumowując. Na tego typu festiwalach czy koncertach spotyka się ludzi z taką samą zajawką jak Twoja, bawiącymi się świetnie pod sceną jak Ty, rapującymi kolejne wersy kawałków, a nawet robiących pogo w czasie energicznych kawałków i nikt na Ciebie nie spogląda dziwnie z boku. To w tym wszystkim jest najpiękniejsze i to jest odpowiedź na pytanie "co ja widzę w tych festiwalach" - klimat, niezapomniane przeżycia i wspomnienia na całe życie! Moim małym sukcesem jest fakt, że moja przyjaciółka (osoba, która nie ma takiej zajawki na muzykę jak ja) kiedyś mi powiedziała, że ma ochotę wybrać się na taki festiwal, ponieważ ja już na tylu byłam i tak bardzo sobie chwale, że chciałaby to przeżyć na własnej skórze (buziaki Adzix 💋).

Hip Hop Kemp 2016

Orange Warsaw Festival 2016

Open'er Festival 2017

Polish Hip Hop Festival

Beyonce & Jay Z

Orange Warsaw Festival 2018

Kraków Live Festival 2018


Notka prawna:
Wszelkie materiały zamieszczone na stronie internetowej makijaz-podroze-styl.blogspot.com (teksty, zdjęcia, opisy itp.) podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Bez zgody autora zabronione jest m.in. powielanie treści, ich kopiowanie, przedruk, przechowywanie i przetwarzanie z zastosowaniem jakichkolwiek środków elektronicznych, zarówno w całości, jak i w części. Zabronione jest dalsze rozpowszechnianie, o którym mowa w art. 25 ust. 1 pkt b Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz